Stäng
september 24, 2013
Margret Atladottir, redaktör

Vem är bäraren av en våldtäktströja?

Twitterkontot @EverydaySexism har snart över 100 000 följare. Till en början fungerade kontot som en slags ventil för kvinnor som berättade om den dagliga sexism de mötte, en väldigt efterlängtad och populär sådan. Och ju fler följare som anslöt desto mer inflytande fick man. Nu är @EverydaySexism en så pass stor maktfaktor att man på egen hand kan få företag att i bästa fall plocka ner eller i värsta fall ta avstånd från sexistisk och kvinnohatande marknadsföring.

Och idag var inget undantag. Ett par timmar efter att man twittrat en önskan till Ebay om att de borde plocka ner försäljningen av t-shirts med dessa två tryck: ”I’m feeling rapey” och ”Sometimes NO means YES”, arkiverat under kategorierna ”cool” och ”funny” tackade Ebay för uppmärksammandet:

Sök på Politism.se

KOMMENTARER

Visa fler