Stäng
augusti 11, 2015
Eric Rosén, chefredaktör
SD-reklam rivs ned. Foto: Pi Frisk / SvD / TT

Skånetrafiken säger nej till Sverigedemokraternas hetskampanj

Man måste inte göra affärer med vem som helst, och man kan göra bedömningen att vissa budskap inte hör hemma på de kommersiella ytor man förfogar över. Det är per definition inte censur, utan en rätt rimlig hållning.

Där SL hamnade helt fel gör nu Skånetrafiken en lika klar som tydlig analys när SD vill sätta upp sin hetskampanj mot människor som tigger, främst romer, i bussarna.
– Vi säger nej. Annonstexten är stötande och faller inte inom ramen för våra värderingar, säger Linus Eriksson, trafikdirektör hos Skånetrafiken, till Sydsvenskan.

Exakt så. Precis så. Just så enkelt är det. Vi tar det en gång till.

”Vi säger nej.”

”Annonstexten är stötande…”

”…och faller inte inom ramen för våra värderingar.”

Tack.

Sök på Politism.se