Stäng
januari 31, 2014
Eric Rosén, chefredaktör
Falska Nils Petter Sundgren? Foto: Janerik Henriksson / TT

Expressens miss om Fricks och Ekeroths sajt

Expressen skriver i dag om en ny sajt som ”vill värva” Kent Ekeroth som filmrecensent. Sajten drivs i dag av Chang Frick, tidigare SD-politiker och del av redaktionen på Avpixlats förlaga – den rasistiska sajten ”Politiskt Inkorrekt”.

Förutom att hela artikeln mest känns som gratisreklam för sajten missar Expressen att nämna några saker.

Dels Chang Fricks bakgrund inom Sverigedemokraterna och Politiskt inkorrekt, något som åtminstone jag tycker är helt avgörande information för läsarna.

Dessutom har de inte bemödat sig att titta på vem som registrerat domännamnet från början (innan det skrevs över på Jakob Bergman).

Svaret på den frågan?

Kent Ekeroth.

Det hade ju förstås kunnat vara en heeeelt annan Kent Ekeroth, om det inte var så att den Kent Ekeroth som registrerade detta domännamn också via samma kundkonto har domänen kentekeroth.se, där Kent Ekeroth bloggar.

Bra jobbat Expressen? Inte jätte.

Uppdatering: I Expressens text står också att Anna Troberg är aktuell som skribent för sajten. Det är rent hittepå.

PRESSRELEASER

från Cision

Sök på Politism.se

KOMMENTARER

Visa fler