Stäng
Pressrelease från MRG Wines
februari 21, 2019
Detta inneråll är sponsrat och kommer från

MRG Wines startar samarbete med Stendahls

MRG Wines fortsätter expandera. Siktet är nu inställt på den globala marknaden och nu inleder det svenska vinföretaget ett samarbete med den välmeriterade kommunikationsbyrån Stendahls, som bland sina kunder har stora verksamheter som Volvo, Husqvarna och Göteborgs filmfestival.

   – Vi har valt att samarbeta med Stendahls för att de under lång tid har visat sig vara otroligt skickliga på att arbeta med värdedriven kommunikation. De besitter fingertoppskänsla och arbetar strategiskt så att varumärket och affärsstrategin är starkt sammanlänkade, säger Moa Gürbüzer, VD på MRG Wines.

Tillsammans ska de två företagen nu arbeta för att expandera MRG Wines och i längden förändra samhället. Det sociala, värdedrivna företagets mål är att skaka om synen på alkohol och dryck.

   – Framtiden för oss ihop är att vi vill förändra dryckeskulturen och skapa ett samhälle där alkoholen inte längre står i centrum, säger Moa Gürbüzer.

MRG Wines grundades och drivs av Moa Gürbüzer som nyligen utsågs till Årets kvinnliga stjärnskott på EY Entrepreneur of the Year-galan i Stockholm. Företaget tillverkar alkoholfria viner av yttersta kvalitet och har på kort tid revolutionerat marknaden för drycker utan alkohol.

   – Innan oss var de alkoholfria drycker som fanns rent ut sagt dåliga, de var inte goda. Vi har med en unik process skapat viner och bubbel utan alkohol som är på riktigt, som tillverkas med passion och som är av absolut högsta kvalité, säger Moa Gürbüzer.

Företaget grundades 2013. Till en början möttes idén med skepsis, idag är hennes viner och mousserande storsäljare på Systembolaget. Företaget omsatte ca 28 miljoner kronor 2018.

   -Vi är redo att ta företaget till ännu högre nivåer och göra MRG Wines till ett internationellt varumärke, säger Moa Gürbüzer.

Sök på Politism.se