Stäng
Pressrelease från Avensia AB
mars 26, 2019
Detta inneråll är sponsrat och kommer från

Filippa K Lanserar ny e-handel med förutsättningar för global expansion av sin digitala handel

Filippa K grundades 1993 och har sedan starten erbjudit tidlöst mode med hög kvalitet och en design som i sin enkelhet ger en känsla av lyx. Filippa K har egna butiker i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Belgien och Nederländerna. 

Det har varit ett otroligt roligt projekt med en fantastiskt engagerad och kompetent kund. De mål som sattes upp för projektet var utmanande rent tidsmässigt, men tillsammans nådde vi dit. Vi kommer att fortsätta att jobba tillsammans för att länka ihop Filippa K’s olika försäljningsplattformar, med företagets mål och visioner i fokus, säger Viktoria Larsen, projektledare på Avensia.

Förutom plattformsbytet som öppnar upp för framtidens möjligheter, har Filippa K tillsammans med Avensia satsat på ökad funktionalitet för kunderna. Med fler språk och individuella rekommendationer kan kunderna få en mer personlig shoppingupplevelse.

Vi är väldigt nöjda både med vår lösningsleverantör Avensia och den tekniska lösningen Episerver. Båda varumärkena värderar och möjliggör synergi och accelererar vårt varumärke samtidigt som vi tillåter oss att utveckla vår egen, interna tekniska kapacitet, säger Mikael Björklund, kommunikations- och teknikchef på Filippa K

Vi är mycket stolta över att ett så spännande och välkänt varumärke som Filippa K valt att bygga sin framtidssäkra digitala plattform tillsammans med oss på Avensia. Det är med kunder som Filippa K som är professionella, måna om sitt varumärke och har ambitionen att erbjuda en användar-upplevelse i världsklass som Avensias unika erfarenhet och kunskap, t ex genom vårt ramverk Avensia SCOPE, kommer till sin rätt. Vi är övertygade om att det är ett recept för långsiktig framgång och ser fram mot ett fortsatt långt partnerskap med Filippa K, säger Niklas Johnsson, VD på Avensia.

Sök på Politism.se